600- 800 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne. Zabawy integrujące grupę oraz ćwiczenia ogólnorozwojowe. |
800- 830 |
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą ze śpiewem bądź przy muzyce. Czynności higieniczno - samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. |
830 - 900 |
Śniadanie - zabiegi higieniczne po śniadaniu. |
900 - 1000 |
Zajęcia dydaktyczne w sali lub na powietrzu prowadzone według planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego - uwzględniające podział na grupy wiekowe. Zajęcia wspomagające indywidualny rozwój dziecka. Praca w zespołach. |
1000- 1015 |
II śniadanie - zabiegi higieniczne po śniadaniu. |
1015 - 1115 |
Pobyt na świeżym powietrzu w tym gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo - ogrodnicze oraz spacery i wycieczki . W przypadku niepogody zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację grupy. |
1115- 1130 |
Samoobsługa w szatni. Czynności higieniczne - przygotowanie do posiłku. |
1130 - 1200 |
I danie obiadowe |
1200 - 1315 |
Odpoczynek poobiedni - dzieci 3 i 4 letnie Dzieci starsze - słuchanie bajek relaksacyjnych, zabawy według inicjatywy dzieci w kącikach tematycznych, zabawy integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno - techniczne, gry stolikowe. Praca indywidualna z dzieckiem. |
1315 - 1330 |
Czynności higieniczno - samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. |
1330 - 1400 |
II danie obiadowe |
1400 - 1700 |
Praca indywidualna z dziećmi. Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci. Obserwacja pedagogiczna. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, gry stolikowe. Rozchodzenie się dzieci. |